Mielőtt az autó a kerekét sem tudja mozdítani

Azonv kívül hogy kapcsolatot biztosítanak a kerék és a kerékagy között, másik fontos szerepük a kerék biztos forgásának a fenntartása még nagy sebességnél is. Ezekre a csapágyakra támaszkodik az autó teljes tömege és kanyarokban vagy ütközéskor ez a tömeg jelentősen megnő. A csapágy belsejében levő pár centis görgők óriási erőket kell elbírjanak, sőt a mai csapágyakba be van építve például az az érzékelő is, mely másodpercenként többször méri a kerék forgását és az adatokat az ABS-nek vagy az EPS-nek továbbítja, így a rendszerek felismerhetik például azt, hogy fékezés közben minden kerék forog vagy sem.

Elméletileg egy gépkocsi csapágyainak az élettartama azonos az autó élettartamával. Azonban a legkülönbözőbb tényezők (pl. az utak rosz minősége) ezek idő előtti meghibásodásához vezethetnek. Ha például nedvesség vagy nagyon finom por jut a csapágyakba vagy a kenőanyag kifolyik, akkor végleg elromlanak. Általában egy búgó hang figyelmeztet ezekre a jelenségekre - előszőr csak a kanyarokban, később már egyenesben is. Legkésőbb akkor kell egy szervizbe mennie! Másképp a kerék túlmelegszik, ez tűzveszélyt jelenthet, okozhatja a jeladók (pl.: ABS, EPS) meghibásodását, de az is előfordulhat, hogy a kerék beragad a kopás következtében. Egy hibás csapágyat csak egy szakember cserélhet le megfelelően: ő rendelkezik a művelethez szükséges szerszámokkal, és a tudással ahhoz, hogy a csapágy cseréje után a fékrendszer magas technológiája kifogástalanul működjön. A legjobb azonban az ilyen helyzetek megelőzése, ezért mikor autójának az éves műszaki ellenőrzését végezteti, kérje a szerviztől a kerékcsapágy holtjátékának ellenőrzését is!

Ezeket a vizsgálatokat és műveleteket az AUTOMEISTER szervizekben szakszerűen, típustól függetlenül, a gyári előírásoknak megfelelően el tudják végezni Önnek!